Veelgestelde vragen

Welke bomen kan ik het beste bestellen voor mijn tuin / doeleinde?
In onze webshop is het mogelijkheid om te filteren op ons complete assortiment. Zo kunt u bijvoorbeeld aanvinken welke standplaats de bomen krijgen (zon, halfschaduw of volledige schaduw) en ook kunt u aanvinken wanneer de bomen bloeien (voorjaar of zomer). Op deze manier heeft u al meer duidelijkheid wat voor uw tuin of doeleinde de juiste keuze is. Uiteraard kunt u ook contact met ons opnemen en denken wij graag met u mee.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling kan afhalen?
Dit is afhankelijk van meerdere factoren. Dat kan liggen aan het weer maar ook aan de grootte van de besteling. Meestal kunt u uw bestelling na 1 of 2 werkdagen afhalen.

Wat is jullie beleid ten aanzien van garantie en kwaliteit?
Lees hier meer over op deze pagina.

Is de BTW vermeld op de factuur?
Ja, de BTW is vermeld op de factuur. De facturen zijn tevens zo opgesteld dat u de BTW kan terugvorderen bij de belastingdienst, mits u ondernemer bent.

Kan ik de bomen ook ruilen of retourneren?
Jazeker, zie hiervoor de pagina ruilen en retourneren.

Hoe zit het met verkoop aan zakelijke afnemers binnen de EU?
Bij levering aan zakelijke afnemers binnen de EU, zogenaamde intracommunautaire leveringen, wordt de BTW verlegt naar u, mits u beschikt over een BTW-nummer. Indien u een land kiest binnen de EU (niet Nederland), krijgt u de mogelijkheid de BTW te verleggen door uw BTW-nummer in te voeren. De BTW wordt alleen verlegd wanneer u een valide BTW-nummer invoert.

De afnemer geeft vervolgens bij de aangifte omzetbelasting aan dat er een aankoop is gedaan waarbij de BTW was verlegd, oftewel dat er sprake was van een intracommunautaire verwerving. Daarbij dient in dat land geldende BTW-tarief te worden toegepast. Vervolgens mag het bedrag als voorbelasting weer worden afgetrokken. Wij geven aan bij de Omzetbelasting dat er een verkoop met 0% BTW gedaan is.